Live Streaming w Marketingu

Live Streaming w Marketingu
Live stream marketing cieszy się coraz większą popularnością. Zarówno wśród osób, które z niego korzystają, jak i odbiorców. Przyczyną popularyzacji transmisji cyfrowych – nadawanych na żywo, w czasie rzeczywistym, mógł stać się rekomendowany przez rządzących wielu krajów okres izolacji społecznej i zalecany tryb pracy zdalnej. Jakie korzyści może przynieść Ci streaming marketing? Co to jest live streaming?

Live streaming w marketingu – co to jest?

Chociaż transmisje live już dawno wykorzystywane były przez np. influencerów – zasięgi i możliwości, jakie osiągali, dzięki relacjonowaniu na żywo, stały się również „łakomym kąskiem” dla firm i różnego rodzaju organizacji. Transmisja online to po prostu działanie, które opiera się na nagraniu i bezpośrednim udostępnieniu materiału filmowego za pośrednictwem sieci, portali społecznościowych i innych, popularnych platform. Aktualnie, platformy takie jak Facebook, Instagram, You Tube, Twitter, a nawet Tik Tok są skutecznym narzędziem docierania do określonej grupy docelowej. Streaming na Facebooku wykorzystuje coraz więcej firm i osób prywatnych. Podczas transmisji live mogą sprzedawać produkty, reklamować swoją ofertę i budować z potencjalnymi klientami relacje oparte na bezpośrednim przekazie.

Czy live stream marketing jest skuteczny?

Okazało się, że niemal bezpośredni kontakt z grupami docelowymi działa skuteczniej i lepiej niż inne formy marketingu. Może okazać się, że cykliczna transmisja na żywo na YouTube, stanie się doskonałym uzupełnieniem Twojej kampanii reklamowej. Co ciekawe – live stream marketing jest szczególnie skuteczny i popularny w przypadku małych firm, a nawet jednoosobowych marek. Warto jednak zaznaczyć, że mimo opisanej tendencji - duże firmy o ugruntowanej pozycji i korporacje, też sięgają po streaming marketing - nie chcąc pozostać w tyle.

Live stream marketing – najważniejsze zalety

Wiele osób zastanawia się, co ma w sobie live stream marketing, czego nie mają inne narzędzia digital marketingu i tradycyjna kampania reklamowa. Okazuje się, że transmisje live są po prostu bardziej atrakcyjne i angażujące dla odbiorców. Oglądają je chętniej i słuchają uważniej. Co więcej, coraz więcej osób deklaruje, że woli posłuchać i obejrzeć transmisję live, niż przeczytać artykuł na blogu o podobnej treści. Co jeszcze może zaoferować Ci transmisja online?
  • Zwiększa konwersję,
  • wspomaga naming,
  • zwiększa klikalność,
  • sprzyja rozwojowi i tworzeniu wizerunku marki,
  • jest łatwiejszy w odbiorze i skupia większe grono odbiorców.
Ale to nie wszystko! Okazuje się, że nagranie wideo, które zostało osadzone w wiadomości e-mail, może poprawić współczynnik lokalności nawet trzykrotnie! Czy to oznacza, że nastała era nagrań wideo? Co prawda, jeszcze za wcześnie na takie wnioski, ale warto skorzystać z dostępnych narzędzi i włączyć live stream marketing do swojej kampanii reklamowej. Live streaming w marketingu to jednak nie tylko działania sprzedażowe. Okazuje się, że jest to świetny sposób na przekazywanie istotnych informacji. Nawet WHO, Światowa Organizacja Zdrowia, udostępnia na Facebooku i innych mediach społecznościowych transmisje konferencji. Podsumowując – streaming marketing może okazać się trampoliną sukcesu wielu marek!  
Case study
KONTAKT Z NAMI

Media Mine Sp. z o.o.
Plac Konstytucji 6/83
00-550 Warszawa

Tel. 22 355-28-68
biuro@transmisjelive.pl