Jak wykorzystywać streaming w marketingu?
Konkurencja się zwiększa, startujesz z nowym biznesem, wprowadzasz na rynek nowy produkt – między innymi wtedy streaming w marketingu pozwala być o krok do przodu. Ale od początku – co to jest live streaming? To prowadzenie relacji na żywo z firmowych eventów, możliwość realizacji webinarów dla klientów, tworzenia akcji promocyjnych oraz wiele innych rozwiązań, działających w myśl zasady “tu i teraz”. To nowoczesna i kreatywna metoda budowania relacji z widzami. I nie bez powodu videomarketing wciąż zyskuje na sile – to sposób komunikacji, który zwiększa zaangażowanie odbiorców, pozwala zaprezentować firmę z profesjonalnej i jednocześnie z tej prawdziwej strony. Przekonaj się, jak można wykorzystać transmisje na żywo i dlaczego streaming dla firm to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu.
Streaming w marketingu – jak go wykorzystać?
Live streaming w marketingu ma naprawdę szerokie zastosowanie. Treści video transmitowane w czasie rzeczywistym to świetne rozwiązanie w przypadku:
- relacji z firmowych wydarzeń – któryś z pracowników nie może być obecny na evencie? A może Twoja firma chce pokazać klientom lub potencjalnym pracownikom, jak świetna atmosfera panuje na branżowych spotkaniach? Streaming dla firm sprawdzi się tutaj doskonale;
- szkoleń – a dokładniej webinarów – to nowoczesna forma prowadzenia szkoleń online, widzowie biorący udział w transmisji na żywo mogą zadawać pytania czy uczestniczyć w rozmowach z innymi użytkownikami za pomocą czatu. Wykorzystany w ten sposób streaming w marketingu to wygodny – dla obu stron – sposób na nawiązanie kontaktu z odbiorcami oraz przekazanie im specjalistycznej wiedzy;
- akcji promocyjnych – wprowadzasz nowy produkt lub chcesz wypromować swoją markę? Streaming dla firm to szerokie możliwości prezentacji na żywo oferty lub produktu. W ten sposób możesz także na bieżąco odpowiadać na pytania klientów, pozwalając im poznać Twoje rozwiązania;
- personal brandingu – czyli jak wykorzystać streaming w marketingu dla budowy własnej marki – dzięki relacjom w czasie rzeczywistym możesz w łatwy sposób nawiązać kontakt ze swoimi obserwatorami i zadbać o relacje.
Jakie korzyści ma streaming dla firm?
Wiele możliwości wykorzystania streamingu w marketingu sprawia, że jest to rozwiązanie wygodne. Bez konieczności opuszczania firmy możesz spotkać się ze swoimi współpracownikami czy klientami, nawiązać z odbiorcami relację, zadbać o kontakty biznesowe. Jednak na tym nie kończą się korzyści, jakie niesie streaming dla firm. Transmisje internetowe przede wszystkim:
- umożliwiają bezpośrednią komunikację, dzięki której możesz lepiej poznać potrzeby odbiorców i sukcesywnie dostosowywać do nich ofertę firmy. Możesz także przeprowadzać ankiety;
- pozwalają lepiej poznać grupę odbiorców – live streaming dla firm to szansa na poznanie preferencji grupy docelowej – podczas prowadzenia streamingu online masz dostęp do danych takich jak liczba oglądających, czas oglądania, dane demograficzne;
- pozwalają organizować dodatkowe akcje promocyjne – możesz przygotować ofertę skierowaną wyłącznie do widzów Twojego streamu, dzięki temu zapewnisz im pozytywne doświadczenia oraz wzbudzisz uznanie dla marki;
- stanowią elastyczne rozwiązanie, pozwalające dotrzeć do wielu odbiorców – streaming online możesz prowadzić w różnych serwisach, a odbiorcy mogą oglądać transmisje na smartfonach, tabletach czy komputerach.
Streaming w marketingu to narzędzie, którego dynamiczny rozwój, może skutecznie przyczynić się do równie dynamicznego rozwoju Twojej firmy.
Jakie źródło wybrać, czyli gdzie można prowadzić live streaming?
Streamować można na różnych platformach:
- Periscope – aplikacja, na której możesz transmitować na żywo, a odbiorcy będą mogli powrócić do Twojego viedo;
- Meerkat – aplikacja umożliwiająca nawiązanie relacji z widzami przy wykorzystaniu czatu – dzięki temu stanowi atrakcyjne rozwiązanie, kiedy chcemy, aby streaming w marketingu firmy przyniósł optymalne korzyści;
- Facebook Live Video – na Facebooku streamować może każdy, kto korzysta z aplikacji w systemie Android lub iOS;
- YouTube – jeśli Twoja firma na swój kanał na YouTube możesz prowadzić streamy na żywo, odpowiadać na pytania odbiorców zadawane na czacie, a także umożliwić widzom dostęp do zakończonej transmisji, która automatycznie się zapisuje;
- Google Hangouts – opcja dla użytkowników Google+. Aplikacja pozwala prowadzić transmisje internetowe i udostępniać je na firmowej stronie w sieci, a także zapisuje je i publikuje na kanale firmy na YouTube – to wygodny sposób na streaming dla firm;
- PPVLive – jeśli chcesz zrealizować streaming w PPV lub transmisję dla zamkniętych grup roboczych – z dostępem za hasłem lub po zalogowaniu, to nasza platforma jest najlepszych rozwiązaniem. Opcja pay-per-view pozwoli Ci zarabiać na streamingu organizowanego wydarzenia, a jeśli chcesz, aby tylko wybrane osoby miały dostęp do transmisji na żywo, to możesz skorzystać z opcji zamkniętych transmisji za hasłem lub po zalogowaniu.
Wybierz rozwiązanie przystosowane do Twoich potrzeb i zacznij transmitować na żywo!
Chcesz wykorzystywać streaming w marketingu swojej firmy, ale potrzebujesz profesjonalnego wsparcia? Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić w Transmisjelive – posiadamy wysokiej klasy sprzęt oraz wóz transmisyjny, który pozwala nam realizować najbardziej wymagające streamingi dla firm.