Jak zaplanować i promować streaming live na Facebooku?

Coraz więcej firm i influencerów korzysta z live streamingu. Nic dziwnego – treści typu live video, dzięki swojej skuteczności, szybko zyskały na popularności. Jak przygotować stream na Facebooku, żeby i nasza transmisja stała się popularna, a także widoczna dla fanów? Posty video mają najszerszy zasięg spośród innych treści publikowanych na Facebooku, co nie oznacza, że wszyscy obserwatorzy firmowego profilu otrzymają powiadomienie o realizacji transmisji na żywo. Możesz rozpropagować stream jeszcze przed publikacją oraz zadbać o dobrą widoczność podczas prowadzenia transmisji na żywo. Wystarczy przygotować post, który będzie informował o planowanym streamingu online. Przekonaj się, jak przygotować Facebook live event i daj się zauważyć!

Napisz lub zadzwoń do nas!

[creativ_button url=”tel:223552868″ icon=”phone” label=”22 355-28-68″ colour=”theme” colour_custom=”#2a2b68″ size=”large” edge=”straight” target=”_self”]
[creativ_button url=”mailto:biuro@transmisjelive.pl” icon=”envelope” label=”biuro@transmisjelive.pl” colour=”theme” colour_custom=”#2a2b68″ size=”large” edge=”straight” target=”_self”]

Jak zaplanować powiadomienie o streamie na Facebooku?

Facebook daje możliwość utworzenia posta, który będzie promował przyszłą transmisję internetową. Jak przygotować live na Facebooku z wyprzedzeniem?

  1. Na firmowym fanpage (bo tylko tam możliwe jest utworzenie posta informacyjnego – nie można tego zrobić na profilu prywatnym) wybierz z górnego menu zakładkę “Narzędzia do publikowania”.
  2. Kolejno, z listy po lewej stronie wybierz sekcję “Kolekcja filmów”.
  3. Po prawej stronie okna, które się pojawiło, kliknij “Na żywo” – wtedy wyświetli się okno do tworzenia transmisji na Facebooku.
  4. Teraz możesz przygotować Facebook live event – dodać tytuł, ustawić tagi, oznaczyć osoby lub miejsca oraz przybliżyć użytkownikom, o czym będzie live.
  5. Na dole okna widoczny jest nieaktywny przycisk “Transmisja na żywo”, a obok niego aktywna strzałka – po uzupełnieniu powyższych informacji kliknij na nią i wybierz “Zaplanuj transmisję na żywo”.
  6. W ostatnim kroku, a więc i w ostatnim oknie, podaj datę i godzinę planowanego streamingu video – gotowe!

Facebook daje naprawdę łatwe i szybkie rozwiązanie na to, jak przygotować stream z wyprzedzeniem. Dodatkowo, taki post zawiera także przycisk “Otrzymaj powiadomienie”. Dzięki temu użytkownicy zainteresowani transmisją otrzymają jednorazowe przypomnienie o zbliżającym się live streamie. Co jeszcze możesz zrobić Ty, by jak najwięcej osób obejrzało streaming online?

Promowanie live na Facebook – opublikuj post z powiadomieniem o streamie

Link z postem informującym o planowanym streamingu na żywo możesz opublikować w wielu miejscach:

  • oczywiście na samym Facebooku,
  • na grupach tematycznych,
  • na Twitterze, Linkedinie, Instagramie,
  • na stronie firmowej,
  • rozesłać link za pomocą e-mail marketingu.

Dzięki temu Twój post będzie miał szerszy zasięg – jeśli ktoś przeoczył go Facebooku, jest szansa, że zobaczy informację o przygotowanym Facebook live evencie na innej stronie. Tym sposobem dotrzesz także do innej grupy odbiorców niż fani na FB.

Jak promowować Facebook live event w trakcie trwania?

Wiesz już, jak przygotować Facebook live event, ale czy wiesz, że możesz promować transmisje internetowe także podczas ich trwania? Wystarczy, że zastosujesz kilka zabiegów, które jednocześnie wpłyną na większe zaangażowanie uczestników streamu i zachęcą ich do dzielenia się linkiem. Oto sposoby, jak realizować transmisje na Facebooku, która ma szansę zyskać szerokie grono odbiorców:

  • wykorzystuj do przygotowania streamingu live różne ujęcia, kilka kamer, tak aby transmisja była dynamiczna,
  • pozwól widzom dodawać komentarze – dyskusja, możliwość zadawania pytań i odpowiadania na Twoje pytania – wszystko to czyni transmisję live na Facebooku ciekawszą i angażuje odbiorców. Możesz także wykorzystać następujące rozwiązanie: jedna osoba czyta komentarze i odpisuje, a druga udziela słownej odpowiedzi na ciekawsze pytania,
  • zorganizuj głosowanie lub ankietę – pozwól widzom aktywnie uczestniczyć w streamie na żywo, ale i w życiu firmy – możesz na przykład zaproponować zmianę w ofercie i poprosić, aby widzowie głosowali za lub przeciw. W ten sposób nawiążesz z nimi relację. Dodatkowo, będą oni oczekiwać na wyniki, a więc zostaną z Tobą do końca streamu.

Wykorzystaj możliwości Facebooka i samodzielnie sprawdź, jak przygotować stream z wyprzedzeniem. To działanie, które zajmie Ci chwilę, a może znacznie zwiększyć zasięg przygotowanego Facebook live eventu.