Jak się przygotować do sprzedażowej transmisji live

Obserwujesz czasami transmisje sprzedażowe na żywo i widzisz w nich szansę dla swojej działalności? Zanim przejdziesz z planów do czynów, musisz uzbroić się w wiedzę na ich temat. Czy sprzedaż na Facebooku jest legalna? Jak prawidłowo prowadzić transmisje sprzedażowe na żywo, by stały się kolejnym, przynoszącym dochód kanałem sprzedaży? Zachęcamy do przeczytania naszego tekstu!

Czy warto poświęcić czas na sprzedaż live? Facebook nowym kanałem sprzedaży?

Okres ostatnich lat był bardzo trudnym dla gospodarki. Zalecana izolacja sprawiła, że część firm, aby przetrwać, zdecydowała się na przeniesienie swoich działań do internetu. Część przedsiębiorców, która nie miała środków, ani okazji na stworzenie własnego sklepu internetowego zaczęła prowadzić transmisje sprzedażowe na żywo, wykorzystując w tym celu Facebooka – platformę społecznościową, której chyba nikomu nie trzeba przedstawiać.

Jak się okazało, tzw. live sprzedażowy stał się prawdziwym hitem. Transmisje sprzedażowe na żywo były wówczas czymś całkowicie nowym i nie da się ukryć, że ta intrygująca forma stała się równocześnie dodatkową zachętą do zakupów. Część obserwujących z samej ciekawości chciała zdecydować się na zakup i zobaczyć, jak cały proces przebiega w praktyce. Warto w tym miejscu poruszyć również temat zasięgów takich transmisji. W zależności od popularności danej firmy/osoby sprzedającej na livach, zasięgi plasują się w przedziale od kilkuset do nawet kilku tysięcy obserwujących w jednym czasie! Aktualnie, branża e-commerce zaliczana jest do najszybciej rozwijających się i doskonale rokujących na przyszłość.

Korzyści ze sprzedaży live

Obecnie, transmisje sprzedażowe nie są już niczym nowym, ale jak pokazują realia i wyniki sprzedażowe na livach – włączenie takiego kanału do swojej działalności może okazać się prawdziwą trampoliną do sukcesu!

Transmisje na żywo mają wiele korzyści dla sprzedającego. Pierwszą z nich jest to, że w zasadzie to Ty decydujesz kiedy masz czas na poprowadzenie streamu. Kolejną jest brak konieczności inwestowania w punkt/sklep stacjonarny. Wielu przedsiębiorców, którzy opierają swój biznes wyłącznie na Facebooku nie inwestuje nawet w sklep internetowy. Cała sprzedaż odbywa się wówczas wyłącznie na cyklicznie organizowanych livach. Do zalet transmisji na żywo na Facebooku można również zaliczyć brak konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników. Część firm co prawda, po czasie zaczyna zatrudniać osoby, które mają zajmować się prowadzeniem transmisji lub wysyłką i organizacją innych spraw związanych ze sprzedażą produktów, ale na samym początku można próbować robić to samodzielnie.

W świetle powyższych zalet, można łatwo zauważyć, że transmisję live nie są kosztowne. Na początku można zainwestować wyłącznie swoją wiedzę i czas, stopniowo poprawiając jakość transmisji i zasięg swojej działalności.

Transmisje sprzedażowe na Facebooku – czy są legalne?

Czy live sprzedażowy jest legalny? Czy można sprzedawać na Facebooku? Odpowiedź jest prosta – jeżeli prowadzisz zarejestrowaną działalność to jak najbardziej TAK! Polskie prawo nie określa szczegółowo kanałów sprzedaży, a i sama platforma Facebook nie zabrania uprawiania tego typu praktyk.

Aby jednak Twoja transmisja sprzedażowa  nie budziła żadnych wątpliwości, musisz pamiętać o tym, by transparentne przedstawić takie dane, jak np.:

  • nazwa i dane firmy
  • regulamin sprzedaży
  • sposoby płatności i warunki dostawy
  • informacja o prawie do odstąpienia od sprzedaży

Warto również określic jasno zasady, których powinien trzymac się kupujący i określić przebieg transmisji live i regulamin robienia zakupów, zwrotów itp. Transparentność jest jedną z bardzo ważnych elementów, jakimi powinien charakteryzować się Twój streaming na Facebooku.

Jak widzisz transmisje online są ostatnio jedną z chętniej wybieranych form komunikacji z potencjalnym Klientem. Włączając transmisje live jako jedyny, lub kolejny kanał sprzedażowy Twojej działalności, możesz spodziewać się realnych zysków, zwiększenia zasięgu i zdobycia całkiem nowej grupy docelowej Klientów.